Uluslararası Öğrenci Müdürlüğü -
Gelişim Üniversitesi
  1.   Anasayfa
  2. Uluslararası Öğrenci Müdürlüğü
  3. Vize ve İkamet İzni


Vize ve İkamet İzni


Uluslararası Öğrenci İkamet İzni Süreci

29.11.2023 tarihli YÖK kararına istinaden bundan sonra bütün uluslararası öğrenciler dosyalarını hazırladıktan sonra dosyasını Uluslararası Öğrenci Müdürlüğüne (Rektörlük binası, Kat: -1) bizzat teslim etmeleri gerekmektedir. ÖNEMLİ NOT: Başvuru formunu (e-ikamet.goc.gov.tr) adresi üzerinden aldıktan sonra 5 gün içerisinde diğer bütün evraklar ile beraber uluslararası ofise teslim etmeniz gerekmektedir. İl göç idaresinin tarafımıza vermiş olduğu randevuya istinaden her hafta Cuma günü dosyalar Göç idaresine teslim edilecektir. Evrakların eksiksiz bir şekilde ikamet başvuru tarihi baz alınarak 5 gün içerisin Uluslararası Öğrenci Müdürlüğü teslim edilmesi gerekmektedir.   Uluslararası Öğrenci İkamet Süreci İçin Aşağıdaki Adımları Takip Edebilirsiniz:
  1. e-ikamet.goc.gov.tradresini ziyaret ederek başvurunuzu oluşturabilirsiniz. a) Öğrenci ikametiniz varsa ve ikamet süresi devam ediyorsa uzatma başvurusu,https://youtu.be/YatGUrzOP0Y?si=I9SfA0DZLoO1gqsR ilgili bağlantı üzerinden destek alabilirsiniz, b) İlk kez ikamet başvurusu yapıyorsanız, ilk başvurualmanız gerekmektedir, https://youtu.be/ffsaUfAIoQ?si=w-2NTFJmi8tS4RfGilgili bağlantı üzerinden destek alabilirsiniz, c) Öğrenci veya Kısa dönem ikametiniz varsa ve ikamet süresi devam etmiyorsa ilk başvuru olarak randevu almanız gerekmektedir, d) Kısa dönem ikametiniz varsa ve ikamet süresi devam ediyorsa geçiş başvurusu olarak almanız gerekmektedir. Bilgilerinizi pasaportta yazıldığı gibi ve doğru yazdığınızdan emin olunuz.
 
  1. Başvuru formunu ilgili adresten aldıktan sonra aynı gün içerisinde aşağıdaki il göç idaresi merkezlerinden birine pasaportunuzla birlikte giderek parmak izivermeniz gerekmektedir. Başvuru formunda parmak izi numarası bulunmayan öğrencilerin dosyaları kesinlikle kabul edilmeyecektir. Parmak izi için gidebileceğiniz göç idaresi merkezleri:
• Esenyurt İlçe Çalışma Grubu Başkanlığı • İstanbul İl Göç İdaresi Müdürlüğü • Kumkapı Koordinasyon Merkezi • Sultanbeyli İlçe Çalışma Grubu Başkanlığı • Pendik İlçe Çalışma Grubu Başkanlığı   Dosyanızı aşağıdaki adımları takip ederek hazırlayabilirsiniz:
  1. Yabancı Sağlık Sigortası
  • Özel Sağlık Sigortası veya
  • SGK (Sosyal Güvenlik Kurumu): Kayıt işleminizi tamamladıktan sonra 90 gün içinde, yabancı kimlik numaranızla birlikte Avcılar SGK Merkezi’ne şahsen başvurmanız gerekmektedir.
  1. İkamet İzni Başvuru Formu
  1. İki (2) Adet Biyometrik Fotoğraf
  • ICAO standartlarına uygun olmalıdır.
  • Ölçü: 50 mm x 60 mm
  • Beyaz fonlu ve desensiz
  1. Pasaport ve Giriş Bilgileri
  • Pasaportun ilk sayfası
  • Vize sayfası (varsa)
  • Türkiye’ye son giriş mührü fotokopisi
  •  Pasaportunuzun orijinalini yanınızda bulundurmanız gerekmektedir.
  1. İkamet İzni Kartı Fotokopisi (Varsa)
  • Mevcut ikamet kartınızın ön ve arka yüz fotokopisi
  • Kartın orijinali
  1. Öğrenci Belgesi
  • Islak imzalı ve kaşeli (öğrenci işleri veya fakülte sekreterliğinden) veya
  • E-Devlet / OBİS üzerinden alınmış QR kodlu belge
Her iki belge türü de Göç İdaresi tarafından kabul edilmektedir.
  1. Yerleşim Yeri (İkametgâh) Belgesi
  2. a) Yurtta kalıyorsanız:
  • Kaşeli ve imzalı yurt belgesi
  • Belge barkodlu ise imza sirküsü gerekmez
  1. b) Apartman veya evde kalıyorsanız:
  • Noter onaylı kira sözleşmesi ("Noter huzurunda" ibaresi bulunmalıdır)
  1. c) Otel veya benzeri yerlerde kalıyorsanız:
  • Kalış süresini kapsayan ödeme belgesi
  • Resmi yazı
  1. d) Aile veya yakınınızın yanında kalıyorsanız:
  • Noter onaylı taahhütname
  • Taahhüt veren kişi yabancı ise: yerleşim yeri belgesi ve fatura
  • Taahhüt veren kişi T.C. vatandaşı ise: yerleşim yeri belgesi, fatura; evli ise eşinin de taahhüt vermesi gerekir
  1. e) E-Devlet üzerinden alınmış yerleşim yeri belgeniz varsa:
  • Yukarıdaki belgelerden hiçbiri istenmez
  1. f) Kendi evinizde kalıyorsanız:
  • Tapu fotokopisi
  • Numara taş belgesi (belediyeden temin edilir)
  1. İkamet İzni Kart Bedeli – 810 TL
Ödeme yöntemleri:
  1. UETS (Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi)
Daha önce Türkiye’de herhangi bir ikamet iznine (turistik, öğrenci veya çalışma) sahip olduysanız, UETS kodu ibraz etmeniz gerekmektedir.
  • UETS kodunu e-Devlet üzerinden veya
  • PTT şubelerinden temin edebilirsiniz.
Bu rehberi başvurunuz sırasında yanınızda bulundurmanız önerilir.