İstanbul Gelişim Üniversitesi'nden kabul ve vize mektubunuzu aldıktan sonra vize mektubunuzla Türkiye Büyükelçiliği veya Genel Konsolosluklara başvurabilirsiniz.
Tüm uluslararası öğrenciler, durumlarına bakılmaksızın, Hırka-ı Şerif Mahallesi Vatan Caddesi No: 64 Fatih / İstanbul'da bulunan İstanbul İl Göç İdaresi Ofisi'nden (İstanbul Valiliği İl Göç İdaresi Müdürlüğü) İkamet İznini (ikamet) almak zorundadır. Türkiye’ye giriş tarihinden itibaren 10 gün içerisinde Uluslararası Öğrenci Müdürlüğüne başvurmanız gerekmektedir.
Lütfen aşağıdaki belgeleri hazırlayıp ofisi ziyaret ediniz.
Öğrenci Oturma İzni Başvurusu İçin Gerekli Belgeler:
1. Online Öğrenci Oturma İzni Başvuru Formu. Form https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresinden indirilebilir. (Formun çıktısı alınıp 5.sayfası imzalanmalıdır.)
2. 125 TL'lik Vergi Ödeme Dekontu (Oturma İzni ile ilgili ücretleri kapsayan) Üniversiteye En yakın Vergi Dairesi Avcılar'da (Adres: Cihangir, Ormanlı Cd. Avcılar Hükümet Konağı No: 55, 34310 Avcılar / İstanbul / Metrobüs: Avcılar Merkez İstasyonu)
3. Finansal Kapasite Beyanı (Uluslararası Öğrenci Müdürlüğünden sağlanabilir)
4. Bildirim Beyanı (Uluslararası Öğrenci Müdürlüğünden sağlanabilir)
5. Pasaport Kopyaları (ana sayfa, vize sayfası, kaşe sayfası)
6. Öğrenci Belgesi. (Öğrenci İşleri Ofisinden sağlanabilir)
7. (Varsa) Eski Oturma İzni Kartı Fotokopisi
8. Amaçlanan ikamet izni süresini kapsayan geçerli bir Sağlık Sigortasının fotokopisi (sigorta yaklaşık 150-300TL ve Uluslararası Öğrenci Müdürlüğünden temin edilebilir.)
9. Dört (4) biyometrik fotoğraf (son 6 ay içinde çekilmiş olup, arka fonunun beyaz olması gerekmektedir)
NOT :
* İkamet izni başvuru durumunuzu bu link üzerinden takip edebilirisiniz.
* İkamet takip süreci adımları için buraya Tıklayınız
Türkiye'de yasal oturum alabilmeleri için mezuniyet tarihini takip eden 10 günlük süre içinde kısa dönem ikametine geçiş başvurusu müracaatında bulunmaları gerekmektedir.