İstanbul Gelişim Üniversitesi Yeni Medya ve İletişim bölümü, 2015-2016 eğitim-öğretim yılı içerisinde kurularak, dört yıllık lisans eğitim süresi içerisinde öğrencilerini uluslararasılaşma standartlarına uygun teknoloji ile entegre çağın nitelikli bireylerini yetiştirir. Yeni Medya ve İletişim Bölümü, disiplinler arası bir bölüp olup, yazılı ve görsel medya araçlarının yani geleneksel medyanın yerini dijital ortama bırakmasıyla birlikte ortaya çıkmıştır. Yani yeni medya bir bakıma çevrimdışı medya ortamından çevrimiçi medya ortamına geçiş olarak tanımlanabilir. Programın öncelikli amacı ise iletişim ve toplum, medya tarihi, yeni medya ve geleneksel medya, sanal gerçeklik, giyilebilir teknolojiler, yapay zeka yeni iletişim teknolojileri, yeni medya ve yayıncılık, internet gazeteciliği, yeni medya politikaları, viral pazarlama, interaktif medya, dijital kültür gibi alanlarda öğrencilerine rekabetçi, yenilikçi, girişimci bilgi ve beceriler kazandırmaktır.