Uluslararası Öğrenci Müdürlüğü -

Vize ve İkamet İzni

gelişim üniversitesi
  1.   Uluslararası Öğrenci Müdürlüğü
  2. İçerik


Vize ve İkamet İzni


Uluslararası Öğrenci İkamet İzni Süreci

29.11.2023 tarihli YÖK kararına istinaden bundan sonra bütün uluslararası öğrenciler dosyalarını hazırladıktan sonra dosyasını Uluslararası Öğrenci Müdürlüğüne (Rektörlük binası, Kat: -1) bizzat teslim etmeleri gerekmektedir. 

ÖNEMLİ NOT: Başvuru formunu (e-ikamet.goc.gov.tr) adresi üzerinden aldıktan sonra 5 gün içerisinde diğer bütün evraklar ile beraber uluslararası ofise teslim etmeniz gerekmektedir.

İl göç idaresinin tarafımıza vermiş olduğu randevuya istinaden her hafta Cuma günü dosyalar Göç idaresine teslim edilecektir. Evrakların eksiksiz bir şekilde ikamet başvuru tarihi baz alınarak 5 gün içerisin Uluslararası Öğrenci Müdürlüğü teslim edilmesi gerekmektedir. 

 

Uluslararası Öğrenci İkamet Süreci İçin Aşağıdaki Adımları Takip Edebilirsiniz:

1. e-ikamet.goc.gov.tr adresini ziyaret ederek başvurunuzu oluşturabilirsiniz. 
a) Öğrenci ikametiniz varsa ve ikamet süresi devam ediyorsa uzatma başvurusu,https://youtu.be/YatGUrzOP0Y?si=I9SfA0DZLoO1gqsR ilgili bağlantı üzerinden destek alabilirsiniz,
b) İlk kez ikamet başvurusu yapıyorsanız, ilk başvurualmanız gerekmektedir,
https://youtu.be/ffsaUfAIoQ?si=w-2NTFJmi8tS4RfGilgili bağlantı üzerinden destek alabilirsiniz,
c) Öğrenci veya Kısa dönem ikametiniz varsa ve ikamet süresi devam etmiyorsa ilk başvuru olarak randevu almanız gerekmektedir,
d) Kısa dönem ikametiniz varsa ve ikamet süresi devam ediyorsa geçiş başvurusu olarak almanız gerekmektedir.
  Bilgilerinizi pasaportta yazıldığı gibi ve doğru yazdığınızdan emin olunuz.

 

2. Başvuru formunu ilgili adresten aldıktan sonra aynı gün içerisinde aşağıdaki il göç idaresi merkezlerinden birine pasaportunuzla birlikte giderek parmak izi vermeniz gerekmektedir. Başvuru formunda parmak izi numarası bulunmayan öğrencilerin dosyaları kesinlikle kabul edilmeyecektir.
Parmak izi için gidebileceğiniz göç idaresi merkezleri: 
• Esenyurt İlçe Çalışma Grubu Başkanlığı
• İstanbul İl Göç İdaresi Müdürlüğü
• Kumkapı Koordinasyon Merkezi
• Sultanbeyli İlçe Çalışma Grubu Başkanlığı
• Pendik İlçe Çalışma Grubu Başkanlığı

 

Dosyanızı aşağıdaki adımları takip ederek hazırlayabilirsiniz:

1. Yabancı Sağlık Sigortası
a) Özel Sağlık Sigortası 
b) SGK (Sosyal Güvenlik Kurum) – Kaydınızıtamamladıktan sonra 90 gün içerisinde, yabancı kimlik numaranızla birlikte, Avcılar SGK merkezine giderek bizzat müracaat etmeniz gerekmektedir.
2. İkamet İzni Başvuru Formu
e-ikamet.goc.gov.tr adresi üzerinden başvurunuzu gerçekleştirmeniz gerekmektedir.
3. Dört Adet Biyometrik Fotoğraf
ICAO standartlarında olması gerekmektedir (Ebatı50mm x 60mm, beyaz fonda ve desensiz olmalıdır)
4. Pasaport, Son veya ilk giriş mührü, Vize Fotokopisi (Varsa)
Pasaportunuzun ilk sayfası, vize sayfası (Varsa) ve ülkeye son giriş mührü, aynı zamanda pasaportunuzun orijinalini yanınızda bulundurmanız gerekmektedir.
5. İkamet İzni Kart Fotokopisi (Varsa)
Her hangi bir ikamet kartınız varsa ön ve arka sayfasının fotokopisi, aynı zamanda ikamet kartınızın orijinalini yanınızda bulundurmanız gerekmektedir.
6. Öğrenci Belgesi
a) Öğrenci işleri veya fakülte sekreterliklerine bizzat müracaat ederek kaşe ve imzalı alabilirsiniz,
b) E-devlet veya OBIS sistemi üzerinden QR kodlu öğrenci belgeleri alabilirsiniz,
Not: Her iki belge türü Göç idaresi tarafından kabul görmektedir.
7. Yerleşim Yeri (İkametgâh) Belgesi
a) Yurtta kalıyorsanız, yurt belgesi kaşe/imzalı ve imza sirküsü, Belge barkodlu ise imza sirküsügerekmez,
b) Apartman veya benzeri yerde kalıyorsanız kira sözleşmesi noter onaylı olması gerekiyor (Evrakta ‘Noter Huzurunda’ ibaresi yer alması gerekiyor).
c) Otel veya benzeri yerlerde kalınması durumunda kalış süresini kapsayan ödeme belgesi ve resmi yazı,
d) Aile, yakınınız v.b. evinde kalıyorsanız noter onaylı taahhüt verilmesi gerekiyor (Taahhüt veren kişi yabancı ise yerleşim yeri belgesi ve fatura. T.C. vatandaşı ise yerleşim yeri belgesi, fatura, evli ise aynı şekilde eşinin taahhüt vermesi gerekmektedir)
e) Eğer yerleşim yeri belgeniz varsa yukarıdaki belgelerden hiçbiri istenmez (e-devlet üzerinden ulaşabilirsiniz)
f) Kendi evinizde kalıyorsanız tapu fotokopisi ve numarataş (Belediyeden temin edebilirsiniz)
8. İkamet İzni Kart Bedelinin Yatırılması 565 TL
a) Vergi Dairesine müracaat edip ödemenizi gerçekleştirebilirsiniz,
b) PTT üzerinden kart bedelini yatırabilirsiniz, makbuz kaşe ve imzalı olması gerekmektedir,
c) e-ikamet web sitesi veya Gelir idaresi başkanlığı üzerinden online ödeme yapabilirsiniz (https://dijital.gib.gov.tr/hizliOdemeler/gocIdaresiIkametTezkeresiHarciOdeme)
d) İkametiniz varsa banka şubelerine müracaat edip ‘9207 – ikametgah tezkeresi defter bedeli’ koduyla ödeme yapabilirsiniz.

 

Bu adımları tamamladıktan sonra evrakların ikamet başvuru tarihi baz alınarak 5 gün içerisinde Uluslararası Öğrenci Müdürlüğüne eksiksiz bir şekilde teslim edilmesi gerekmektedir. Bu tarih içerisinde getirilmeyen dosyalar, üniversitemizin sorumluluğunda değildir.